29 Temmuz 2009 Çarşamba

tatill




buda tosunum bana bavul hazırlamaya yardım ederken...



kuzenlerle çok eğleniyoruz..

video

Disko disko partizane...:))

23 Temmuz 2009 Perşembe

Her ay bir foto


Doğum anne karnında 38 hafta 5 gün.. 3.660 gr 50 cm


1 aylık 5.040 gr 57 cm


2. ay 5 780 gr 59 cm


3. ay 6.760 gr 63 cm


4. ay 8.250 gr 66 cm


5. ay 8.800 gr 68 cm


6. ay 9.400 gr 69 cm


7 ay 10 350 gr 72.5 cm


8. ay 10.730 gr 73 cm


9. ay 11.400 gr 73,5 cm


10. ay 11.860 gr 77,5 cm


11. ay


12. ay 12.400 gr 78 cm


13. ay 12.700 gr 79 cm

21 Temmuz 2009 Salı

Kitaplar

Şu sıralar oğlum felaket kitap okumaya başladı.. şaka maka alıyor kitabı iki seksen uzanıp ayaklarıda havaya dikiyor bıdır bıdır anlatıyorda anlatıyor.. Eh hal bu durumda iken var olanlarn yetmediğine inanıp,anne insanı durmadı, eğitimci kişiliği sebebiyle kitap araştırmalarına başladı.. ( Bu arada eğitimciyim ama olur olmaz yere nokta virgül ne bulursam koyuyorum oldum olası türkçem iyi olmamıştır zaten) Yaşına hitap eden ve fiyatı uygun kitap aramaya koyuldu.. Bebek veya çocuklara özellikle çizgi karakter değilde gerçek resimleri olan kitaplar göstermek lazımmış ve sayfalardaki hayvan, nesne vs.. çok fazla ve karışık olmamalıymış..
Bana en uygun tudem ve netçocuk yayıncılığın geldi

http://www.kitapambari.com/ambar/product.php?productid=46941&cat=0&page=1
bu adreste bir örnek var hem fiyatı uygun hemde içeriği..

http://www.cogitoy.com/94-ilk-adimlar-dizisi
buradada diğer örnekler var. seç begen al..Kipa'dada satılıyor bunlarda ancak fiyatları pahalı geldi bana..
tudem'ın fiyatları daha uygun içeriği aşağı yukarı aynı İzmir Alsancak'ta şubesi varmış üye olunca indirimli alıyorsun kitapları bir kısmını buradan alıcaz. Belki faydası olur sizlerede..
Bu arada geçtiğimiz aylarda başladığımız Akıllı bebekler akadamisindeki ABA eğitimine son vermiş olmaktan büyük bir üzüntü duyuyorum. Kartlar o köşede duruyor ama büyük bir kararlılıkla uygulamak gerekiyor. Oğlumun nöronlarını bağlıyacam diye helak oluyorum vee vazgeçtim yeter bu kadar nöron bağlamak.. Geçen gün amca oğlu Kemal'e çok güldüm '' yenge bunun üronlarını fazla başlamışsın 5 yaşına gelince anahtarı alır kaçar '':))



20 Temmuz 2009 Pazartesi

...





13 Temmuz 2009 Pazartesi

Gell reklama gellll

Bu bez bağlama olaayına fena bozuluyorum artık. Binbir türlü oyun, hile, envai tür oyuncak eline tutuşturmalar, üstüne annenin şekilden şekile girmesi '' aaa bak oğlum dışarıda hav havlar varmış duydun mu? eee büüü, ceee vs.'' dil dökmeler, hele birde kakamızı yaptıysak resmen boğuşuyoruz.. İnstls oğlum beni alt ediyor ve totosunun üstüne oturuyor ya da kaçıyor.. Bu sıcaktata ikimizde terden sucuğa dönüyoruz..
Bez demişken bu konuda primanın üstüne tanımıyorum.. huggiesi denedim gece kullanımlarında oğluşumun çişinin ,üstüne ve çarşafa bulandığını görünce yalnız gündüz kullanıyorum.. Diyeceksiniz niye alıyon o zaman? Bu markanın bezleri kampanyaya girdiğinde 3 adetde ıslak mendil hediye ediyor. mendillerden memnunuz. Farklı markaların ıslak mendilleri lokantalarda verilenlere benziyor..
Primanın uyu oyna bezlerininde normal primalara oranla daha ince olduğunu fark ettim gecede bunu kullanıyoruz.. Tosunum yürümeye başlayınca ilk adımlarınıda aldık çok farklı olduğunu söyleyemiyeceğim ancak huggies mayo bezinden daha az su çektiği ortada.. Görüldüğü üzere her iki markanında bir çok çeşidini denedim ama diyorum ki primanın üstüne tanımam..
Primadan komisyon almalıyım... Acaba marka ismi vermekle yalnı mı yaptım?

Bu arada arkadaşlar bu blogger ı kuran her kimse siteyi kapatırsa bizim bu günlüklerde ortadan kaybolacak mı acep bir bileniniz var mı? yıllar sonra başına oturup hepsinin yok olduğunu görürsem çok üzülürüm.. Oğlum içim yazdıklarıma mı yanayım? yoksa netde bu kadar zaman geçirdiğime mi? Dün birden aklıma geliverdi..

Denizle ilk tanışma






Sıpam deniz ve kumla tanıştı ama ayağına kum yapışıyomuş beyimin istemedi basmak bizde dr. dediya yürütün diye elinden tuta tuta sürükledik böceği.. bir süre sonra alıştı ama ilk saatler şezlongun üzerinden inmedi ödlek senii...

8 Temmuz 2009 Çarşamba

Neler yapabiliyoruz?

Şu diş çıkarma seramonisi bitse artık fena olmayacak 2-3 gündür iyice mız mız sürekli ''iiii iiiii ''diye bağırıp duruyor ve yapışık ikizler gibi yemek hazırlamaya, sofrayı toplamaya, bulaşıkları dizmeye çalışıyoruz. Balkona çıkıyorum '' da bi dabi dabi'' diye yanıma geliyor o astronot yürüyüşüyle ve bir bacağıma kollarıyla sarılıp yüzünüde yapıştırdımı artık kurtuluş yok Tuna'dan ne edelim şu günlerde idare etcez artık..
Tosunum neler mi yapıyor? Hımmm bakalımm..
İşaret parmağını gözümün içine sokuyor ve '' bii bii'' diye sayıyor arada bazen dörtde çıkıyor ağzında '' dött dött''..
Tamamı öğrendi. Tamam mı oğlum dediğimizde '' Daamamm daamamm'' diye dolanıyoruz..
Aldım'ı söylüyor ancak sadece kalem gördüğünde sanırım kalemin ismini aldım zannediyor '' aadımm adımm''...
Tuvalet fırçası ya da viledaya dokunmak isteyince pis diyorum hemen arkasından '' pişş pişş''
Çuf çuf trenmiz var masal kitabımız.. öğrendi artık görür görmez '' çuu çuu''
Vantilatöre kafayı taktı '' üff üff''
Horozun sesini duyar duymaz '' uu uuu''
Canı emmek istedimi '' memi memi'' diye ortalıkta dolanmalar..
''Hayır annecim'' dedimiydim '' aayıııı aayıı'' diye ortalığı inletmeler..

Bayağı birşeyler öğrenmişiz aslında.. Birkaç ay öncesine kadar aaa emekledi, sıralanıyor yürüyor falan derken artık şunu bunu söyledi diye yazcaz galiba kelimeleri harika çıkarıyor ağzından ama kamera hastası olan oğlumu bu hallerde çekmek çokda mümkün olmuyor.

Hafta sonu amcamızın oğlu M. Ali'nin sünneti vardı onlarla beraberdik.2,5 aylıkken sünnet olan tosunumun, Allahım bizede gösterir inşallah sünnet düğününü.. ama biraz büyüsün kendini bilsin istiyorum.




5 Temmuz 2009 Pazar

ilk ayakkabı ve ilk adımlar






İlk ayakkabımızı aldık sonunda.. Tosun resmen astronot gibi yürüyor. Birazda gezdik ayakkabıyla ilk adımlarımızı çarşıda attık ama temkini elden bırakmadık anne eline sım sıkı yapıştık

3 Temmuz 2009 Cuma

...

Canım arkadaşım..
Söz söylemek, üzülme geçecek demek ne kadar anlamsız kalıyor bu durumda..
Bu ayrılık hele ki böyle erkenden ve geri dönüşü olmamak üzere.. Bir şey söylenemiyor bu durumda mekanı cennet olsun geride kalan anneye sabır diliyorum..

10. incide geldi

Ben bu işi anlamadım .. tosunumun alt kaninler geldi oysaki 1. azıların gelmesi gerekiyormuş ya da azılar çok yakın çıktı buda aradan bir yerden kaninin çıkıp oğluşumun o güzel ayrık dişlerini bozması anlamına geliyor.. Neyse üstlerde kabarmış bekliyoruz misafir etmeye yenileri.. Dr'umuzlada konuştuk diş fırçası için erken diyor. 18 aydan sonra macunla başlayacakmışız.. Ayakkabı içinde bileği saran olması gerekiyormuş ve bol bolda kumda yürüme tavsiye etti..



Tosunumun kitapları