Tuvalet eğitimi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Tuvalet eğitimi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

14 Temmuz 2011 Perşembe

3 yaş kontrolü


Geçen haftadan beri Tuna feci öksürüyor bende de başladı öksürük.Ben her zaman ki gibi inat edip götürmedim dr.a ama sonunda siteden anneler ciğerine inebilir götürmelisin demesiyle ilk defa hastalıktan sebep dr.a gittik.Hazır gitmişken 3 yaş kontrolümüzüde olduk.

Tuna'nın kontroller dışında dr.z gitmediği halde dr. fobisi var acayip korkuyor. Bu sebepden bu sefer hem eve yakın olması, hem de bayan olması sebeyiyle Gevher hanıma götürelim dedik. Daha önce 1 kez gitmiştik kendisine.

Tuna girmeden önce önce ben girdim konuştum. Dr. fobisinden, başkalarının kendisine ellemesinden hoşlanmadığından bahsettim.Ufak birde senaryo kurduk.

Dr: O zaman ben önlüğümü çıkartayım. Ölçümlerinide babası yapsın dedi.
Ve tosun içeri girdi.
Tuna'ya;

Dr:Şimdi hayvanat bahçesine gidebilmen için sana bir kağıt yazıp vericem. Fili görbilmen içinde önce senin boyunu kilonu ölçmemiz lazım ama bu işi baban yapıcak dedi.
Tuna biraz mızıldansada babamızın ölçmesine izin verdi.Boy 102 cm, kilo 17.400 gr geldi.Sıra ciğerlerin dinlemeye gelince tutuştuk tabii babanın yapacak hali yoktu.

Dr:Şimdi fili görmen için boyun yeterli ama öksürüyorsun. Filler hasta olabilir ciğerlerini dinleyeceğim dedi.

Burada arıza çıktı tabii bir müddet ağladı ellettirmedi. Ama sonunda dr. hanım o kadar yumuşak davranıyordu ki sırtından sonra gögsünü dinlemesine kendi izin verdi.
Kaplanın dişleri bahanesiyle dişlerimizede baktı.

Şükür ciğerleri temiz çıktı.4 yaşına aşımız var hatırlatıldı. Tuvalet eğitimiyle ilgili uzunca konuştuk.Seneyede okula gitmeyince oyun grubu önerdi. Göz kontrolü yapılırsa iyi olacağını ama henüz Tuna'nın hazır olmdığından bahsetti.Evde aktivite mutlaka yapılması gerektiğini söyledi vs. vs.

Kısacası ben bu dr.u çok sevdim sanırım hep ona gidicez artık.

Bu arada bez konusunda bugün 1 adım geri attık. Bezini çıkarıp kilot giyiyor ama çişi gelince bezine yapıp yine kilodu istiyor. Nasıl davranmalıyım bilmiyorum. Çok üzerine gitmek isemiyorum. Aynı durumları yaşayan var mı acaba?

10 Ekim 2010 Pazar

BÖLÜK PÖRÇÜK BİRBİRİYLE ALAKASIZ SATIRLAR

Bir kaç haftadır evdeyiz. Bu haftada öyle oldu. Parka çıkış yaptıktan sonra evde mutlaka ya boyama yapıp,ya da kitap okuyup vakit geçiriyoruz.
1 haftadır günde 15 dakikayı geçmemek kaydıyla calliou ve ya arabaları izliyoruz oda her gün değil. İzlemeye başlayınca aynı anda saatimi kuruyorum ve ona zil çalınca kapatmamız gerektiğini söylüyorum. Kesin tepki alırım diye düşünmüştüm. Ama tosun beni bir kez daha şaşırttı. Zili duyar duymaz yüzünü buruşturup,
- jil çaldı kapat anne kapat diyor:))




Anaokulu dergisi ve Sabiha Paktuna'nın kitabı geldi.Ben daha önce incelememiştim. Kitabın bana özel yazıları olduğunu düşünmüştüm ama çocuğunuzu ölçeçek nitelikte puanlandırılan sorular var. Bu durum benim hoşuma gitmiyor.Çocuğun yaptıklarını belli kriterlerde ölçmek çok itici geldi.Oldum olası şu çocuklara yapılan IQ testlerindende hiç haz etmem.
Burda yalnış anlaşılmasın Kitap çok hoş ama puanlandırmaya gıcık oluyorum.





Gülen adamdan sonra arabalar ordan yıldızlarada geçtik. Bu iş gitgide zorlaşıyor. Tosun çok nadir kendi yapmak istiyor. Oturmalarıda ikna olursa:(( Galiba bu kışda bezli olucaz.



Ahh burada sevgi gösterisinde bulunurken anne kara kara düşünüyor nasıl çiş yaptırsam diye:))

Tosunum;

Seni çok seviyorum. Bu asla tarif edilemiyecek bir duygu bunu ancak baba olunca anlayacaksın onuda anneler kadar anlayamazsın biliyorum. Doğru yetiştirmek adına bazen kitaplara çok takılıp kaldığım oldu. Bu esnada yaptığım bir çok hatada oldu. Ama bilki senin adına hep en iyi şeyleri yapmak istememdendir yalnışlarım.
Canım benim gelişiminin en önemli döneminde umarım kalıcı hasarlar bırakacak şeyler yapmamışımdır, umarım yapmam.
Annen

4 Ekim 2010 Pazartesi

Kısacık


Tosun Cumartesi ilk defa çişinin geldiğini söyledi hemde bir kaç kez, bu gün tık yok.Öğlen geldiğimde çiş yapmamış beni bekliyordu.Biraz dil dökerek yaptık bakalım. Bu kadar mı yavaş ilerler yahu bu eğitim?
Dur dur kısacık diye başlık attım ama bu gün tosunun Winnie ile konuşmasını dinledim onu yazıyım bari..

Uykuya geçme pozisyonundayız. Tosun hep Winnie'siyle uyur.Sağına aldı olmadı , soluna aldı yine olmadı. İki kolundan tuttu kaldırdı.

- Vuuuuu vuuuuu
Şen motoya mı bincen, bişikete mi. Motoya bin motoya. Koykma koykma bişiy oomaj.Düşmeşşin düşmeş.
.........

Amannn çocuk normal konuşuyor işte ama benim çok hoşuma gidiyor paylaşmak istedim ne yapıyım:))

25 Eylül 2010 Cumartesi

Tuvalet eğitimi - İlerleme var:))

Bu iş kesinlikle alıştırma kiloduyla olmuyormuş arkadaşlar bizim gibi tuvalet eğitiminde zorlananlar varsa bence direk normal kilotla denesinler. Ben boşu boşuna 1,5 ay alıştırma kiloduyla uğraşmışım.



Tuvalet eğitiminde en son neredemiyiz? Daha başındayız aslında ama bence büyük ilerleme kat ettik yavaşta olsa.Sabah babanesiyle yapmasada ben ya da babası geldikten sonra klozete yapmaya başladı. (Klozete ayakta yapıyor babası gibi) Bazen ''anne arkadan geliyor çiş'' diyor. Kakası geliyyor sanırım istemiyor. Ona lazımlık olarak alternatif sunduğumda ona geçiyor.

Şu sıra maşallah diyeyim bu konuda iyiyiz. Bu gün 10:00'da dışarı çıktık. Alıştırma kilodu bağladım kaza olmasın diye saat 2'de evdeydik. o zamana kadar tuttu. Eve gelince de hiç itiraz etmeden lazımlığa bi dolu yaptı tosunum.



Yukarıda ki gülen adamların , odamıza yapıştırdığımız yıldızların çok etkisi oldu bu konuda oturmak istemediği zamanlarda imdadımıza yetişti.

Şunu farkettim ki çok fazla sorduğumda inatlaştı aksi etki yaptı. Artık 2 saat geçtikten sonra soruyorum. Genelde o saate kadar çişi gelmiş oluyor.
Şimdilik kendisi ''anne çişim geldi yapıcam'' demedi. Ama olsun bu bile bizim için büyük olay ne lazımlığa, ne de klozete oturmuyordu. Gece uyurkende uyuduktan sonra bağlıyorum bazen kuru , bazen dolu kalkıyor.
Başka yapamadıklarımız kakamız. Lazımlığa oturmuyor bu konuda. Deli danalar gibi o oda senin bu oda benim koşa koşa yapıyor oğlum. Biraz ilginç oluyor çok gülüyoruz biz. Bakalım onunda sırası gelir inşallah.

Şu soğuklar gelmeden bitirsek çok sevincem. Hadi hayırlısı bu eğitimi veren hepimize..:))




En güzeli şu an galiba, onu uyuyorken seyretmek, evin çıt çıkmayan sessiz hali, beni birazda kendi başıma bırakan,kendime ait dediğim o an..

24 Ağustos 2010 Salı

Haberler yine kimden olabilir?



Tosunun tuvalet eğitiminde bilmem artık kaçıncı gün, yatarken bez bağlamayıp alıştırma kilodu giydiriyorum. Tabii benim ki bol bol yapıp altını ıslatıyor .Geçende çok hoşuma giden ama aklımda soru işaretleri uyandıran birşey oldu.
Öğlen uykusundan uyandı. Yanına gittim.
-Anne çiş yaptım.
- Olsun oğlum değiştiririz.
-...
- Aaa tosunum çişin yatağa geçmiş
-anne öjüy diyeyim öjüy.
O an içimin yağları eridi. Halbuki hiç kızarak söylemedim şaşırmıştım sadece.. Onu özür dileyecek kadar çok mu sıkmıştım acaba? Ben bu işin üzerine çok mu gidiyorum? Kızmıyorum hiç ama sürekli sorup hatırlatıyorum
- Çişin geldi mi? gelince söyle bak bizim gibi yapcaksın vs vs..
Ama sormadan da olur mu?


( Kuaföre gidipte totoyu koltuğa koymayınca anne usülü kesildi saçlar)


Zaman kavramını öğrendi tosuncuk ( tosunluktan birşey kalmasada ismi öyle kaldı artık) geçmişte yaşananları '' geçen '' diye ifade ediyor.
İnkılap kitapevinden bir kitap almıştık.
- Bak anne geçen bunu aldık bunuda okuyabiliriz.


Bazen istediği olmayınca..
- Yapma diyom yapıyon , yapma diyom yapıyon şen
-?!!

Ya da..
- Ayvaaa ( eyvahh) cık cık cık cık hayya hayya..
Bunları bizden kopya ettiğini farketmem uzun sürmedi konuşulanların çoğu bizim sözlerimizdi.
Ne kadar önemli aslında çocukların yanında sarf edilen sözler , yapılan hareketler.
Onlar bizi idol olarak görürken kimimiz hala yanlarında küfür etmeye, sigara içmeye ,eşimizle tartışmaya hatta şiddete başvurmaya devam ediyoruz.
Ailede huzursuzluğun çocukta konuşma geriliğine yol açabileceğini kendi gözlerimle gördüm...

18 Ağustos 2010 Çarşamba

Tosunun başarısız tuvalet eğitimi:((

Tuvalet eğitimi alıştırmalarına 1,5 ay öncesinden başlamış olup bir arpa boyu yolu kat edemenin hüznüyle yazıyorum. Okullar tatil olur olmaz başladım. Daha doğrusu alıştırma kilotlarını giydirdim hep, şu andada durum aynı sürekli kilot altında, dışarı çıkıncada dahil, sadece uyurken takıyorum bezimizi ( burda soru işareti takılmış olabilir).
Tosun bu 1,5 ay boyunca değil lazımlığa ya da klozet adaptörüne yapmak oturmadı bile. Kesin bir dille lazımlığa yapmayacağı ifade ediyor.Çişini yaptıktan sonra söylüyor ve hemen değiştirilmesini istiyor ancak yapmadan önce söylemek yok, lazımlığa oturmak istemek hiç yok.
Tüm gün beyimin donunu yıkıyorum allahtan hava sıcakta hemen kuruyorlar.
Uyurken takıyorum dedim çünkü sabah bezi tam dolu kalkıyor , hiç lazımlığa yapmak istememesi beni düşündürüyor. Gündüz bile oturmazken gece nasıl kaldırıp çiş yaptıracağım acaba?Hazır değil galiba yapcak bişey yok:((
Tek olumlu yanı artık çişini yaptığında rahatsız oluyor ve birazda olsa bez masrafından kurtulmuş olduk.

Sabah kahvaltıdan sonra 8:30 -9:00 gibi sitenin gölge yerlerinde yürüyüşe çıkıyoruz. Eve gel ,meyva ye, sonrasında nerdeyse her gün havuzda oynuyoruz. Öğle yemeğinden sonra bende oruçlu olmanın verdiği yorgunlukla ikimizde 3 saatlik bir uykuya geçiyoruz. Kalkasıya 6:00 oluyor 6:30 babamızın geliş saati ve top babada..

Sürekli ama sürekli konuşuyor. Bu sabah babasına '' psikopat mısın nesin?'' dediğinde uykudayken gözlerimi açmama sebep oldu.Kimse ona böyle bir şey öğretmedi.Bir yerden duydu hafızaya aldı demek :))

Evde olmanın can sıkıntısıyla ara ara televizyonda kaçamak yapıyorum tosun ya bana eşlik ediyor ya da tv'yi hemen kapatıyor:((

Günler çabuk geçiyor 10 gün sonra okul yine başlıyor , hiç bir şey anlamadım bu tatilden:((

10 Aralık 2009 Perşembe

Bugün de kakam geldi!!!

Bazen saçma sapan şeylere inatlaşırken en zor olacak diye beklediklerimiz şıp diye çözümlenmeye başlıyor.Aman dilimi ısırayıp daha yolun başındayız.

Dünkü çiş girişimini tekrar etmek amaçlı akşamına ve bugün öğlen yine denedik. Akşam çişini yaptı bugünde çiş yapmaya oturmuşken kakamızıda yaptık. O kadar sevindiki tekrar tekrar oturup parça pincik kalanınıda yapmaya çalıştı. Olay sonunda kaka ve çişimizi klozete döküp el salladık uğurladık.

Şu anda oyun gibi geliyor ona. Kendi içinden bir şey çıktığını görmek cezbetti tabi, artık ilginç gelmeyince de yapacak mı acaba kakasını çişini?

9 Aralık 2009 Çarşamba

Çişimiz geldiiii.

Tosunum dün itibariyle bir ilki gerçekleştirdi. Çişini ilk kez lazımlığa yaptı ve büyük bir hevesle. Önce lazımlık istemediği için klozete oturtalım dedik '' ıı ıı '' dedi. Sonra babamız hadi gel beraber oturalım dedi yok oda olmadı. Ben lazımlığa oturdum hadi birlikte oturup yapalım dedim ona ikna oldu. İkimiz beraber sığışamıyacağımız ,için o otururken ben sıvıştım tabii ve sonunda cişini yaptık. Okadar hoşuna gittiki bir kaç kez tekrarlandı baktı çiş çıkmıyor ıkınmaya başladı. Bittiğine ikna olunca klozete döküp çişimizi el salladık. Bugün öğlen gelince yine yaptık. Tüüü tüü tüü maşallah diyelim de nazar değmesin.
Not:Tosuncuk makinemizi bozdu bir süre fotomuz olmayacak.Biraz yazıya dökelim kendimizi ne edelim

4 Kasım 2009 Çarşamba

17 ay, hastalık, yaşananlar vesire vesaire..

Uzunca bir süredir yoktuk. Annemlerin gelmesi, Tuna'mın akabinde rahatsızlanması,kusmayla başlayan ama başka hiç bir göstergesi olmayan ne olduğunu anlamadığımız arada beni de yoklayan hastalıkla başımız dertteydi. Ben 1 günde atlatırken tuna'mın 2-3 gün sürdü ve daha sonrasında da iştahsızlık başgösterdi. Şükür şimdi iyi yemesi tekrar normale döndüama süzüldü tosunum. Dilimi ısırayım bebeği yemeyen anneleri şimdi daha iyi anlıyorum.
Bu arada 17 ayımıza girdik. 1,5' a 1 var diyoruz artık. Olumlu şeyler yaşarken olumsuzlarıda yaşıyoruz her anne gibi bir de buna benim gereksiz evhamlarım eklenince dünyayı kendime zindan edebiliyorum. Bazen anneliği beceremediğimi düşünürken blog arkadaşların yazısını okuyorum demekki bütün bebekler böyleymiş diyorum.
Tuna'mın gereksiz yere bağırması, çığlık atması, çabuk sinirlenip ısırmaya çalışması beni çok düşündürüyor yalnış mı tavır sergiliyorum ona karşı? Hiç tepki vermemelimiyim? Ama ısırırken beni nasıl tepkisiz kalabilirim? Bunlar beni bayağı bir düşündürüyor.
Yemek konusunda daha doğrusu kaşık kullanma konusunda çok yol katedemedik. İsteyince yiyebiliyor fakat doymaya yakın oyunlar başlıyor, ya da hiç yemiyor sürekli tabağa vuruyor. Ne yapsam?
1. Ya zamanı gelince ,ince motor becerileri gelişince yiyecek diyerek işi zamana bırakacağım.
2. Ya da Tracy'nin dediği gibi 2 yaş yaklaşıyor herşeyin bir güç mücadelesine dönüştüğü o zamanda beni dahada zorlayacak bu konuylada uğraşacağım bakalım..

Geriye dönüp yazılarıma baktığımda ne kadar güzel anne çocuk modeli çizmişim dedim kendi kendime.Hep mutlu, güzel, olumlu anıları yazarken..
Neyse birkaç güzel yönlerini daha yazayım sıpamın.

*Tuvalet eğitiminde artık lazımlığa oturup ıkınma sesi çıkarıyor o kadar.
*Boya işlerini ilerlettik. Düz çizlerden dairesel çizgilere geçtik hatta benim yaptığım resimlerin üzerine dikketlice eğilip içlerini boyamaya çalışıyor ama beceremeyince sinirleniyor.
* Artık her şeyi bazen beceremesede söylemeye başladı. Cümle kurma henüz yok sadece '' baba mama'' diyerek sofraaya çağırıyor babasını onada cümle denirse.
Bu gün yoldan geçen eskiciye '' eskidiii'' diye bağırdı zevkten bayılıyodum.
* Pazardan gelince '' pataaaa'' diye bağırarak patates satıyor. Ya da '' geee gee'' ( gevrek)diyerek simit satıyor. Parasını alıp cebine koyuyor. Ne anlıyorsa paradan?
* Dans etmede son noktadayız fiğürlerine ayak hareketlerinide ekledi her akşam dans şov var bizde.
Sizide bekleriz.

4 Eylül 2009 Cuma

15. ay kontrolü

15. ayımıza girmemizle okul, bakıcı vs gibi durumlarla karşı karşıya kaldık. Anladım ki okul başlayınca ben bloğ aleminde çok fazla olamayacağım. Neyse Bakıcımıza daha ilk günden Tunam alıştı zaten kimseye yabancılık çekmeyen tosun için bu zor olmadı. Beraber kahvaltı, oyun, gezinti deken uyuyor ve ben geliyorum öğlen. Zaten gitmişim gitmemişim çokda umurunda değil sıpamın. Kapıdan geçiriyor balkondanda el sallıyor. Babamıza ise kök söktürüyor gitmesin diye türlü oyunlara başlıyor, çok bozuluyorum bilesin oğluş.. Bu günde aynı şeyi bakıcı teyzemiz giderken yaptı sarılıp boynunada kafayı yaslayınca nasıl ayıracağımı bilemedim .Sanırım mutlu olmalıyım.

Neyse dün dr.umuzla randevumuz vardı tosun 3 ay boyunca 260 gr almasına karşın, 5 cm uzamış galiba kilolar boya gitti. Şu an itibariyle 83,5 cm olduk. Dişlerine bakınca şaşırdı daha öncede yazmıştım ısrarla köpek dişleri geliyor dememe rağmen oda inatla ''sen ne bilirsin kadın ben kaç yıldır bu işi yapıyorum '' diyerek belki de ''azılar gelecek'' dedi fakat tosunum annesinin yanında oldu önce alt ve üst köpekleri,ardından alt azıları , şimdide üst azıları çıkarmaya başladı. Toplamda 14 adet dişimiz oldu.
Aşımız vuruldu biraz huysuzluğumuz üzerindeydi bu ilk oldu. Sürekli '' ıhh ıh'' diye birşeyleri istemesi dikkat çekti.

*Dr: Bu şekilde istemesi konuşmasını güçleştirir. Ne istiyorsun anlamıyorum ki? gibi cümleler kurun.
*Hayvan , nesne, cisim vs. herşeye isimleriyle hitap edin.
( havv havv, burnn burnn, vuu vuu gibi şeyler yok.)
*Artık tuvalet eğitimi zamanı geldi.
Ben: Eğitim derken?
*Dr: Günde 8 10 defa cişş, kaka yaptın mı? yapıcan mı? gibi sürekli sorun . Yapınca 3-4 dakika bezi açmayın rahatsız olsun. ( Bizimki gayet memnun o kokuyla uzun süre kalabilir şahsen) Açtıktan sonra kakayı gösterin koklatın.
*Lazımlık alın. Klozet adaptörünü çocuklar ayakları yere değmediğinden dolayı sevmiyorlar, kendilerini güvende hissetmiyorlar.Kaka yapma belirtileri gösterdiğinde koltuğu kenarlarına saklanma, ıkınma vs. bezini açıp lazımlığa oturtun ancak zorlama yok istediğinde.
*Sifonu falan çeksin biraz oyunla karışık olacak.
( Hee he he biz bu zaten yapıyorduk dr bey)
*Klasik Türk çocuğu gibi elinde ekmek kurabiye bisküvi ile gezen bebeklerden olmayacak .
*Akşam 10'u yatma saati geçmeyecek.( Son iki maddeye doğduk doğalı uyuyoruz zaten.)
Evet kafamda toparladıklarım aşağı yukarı bunlar. Arkadaşlarada faydalı olması vesilesiyle..

24 Ağustos 2009 Pazartesi

Tuvalet eğitimi ve 15. aya girerken

1 haftadır uğraşıyoruz. Sonuç elde ettik mi? Evet ama istediğim sonucu değil. Tosunum omzumdan düştü ama yatakta yanımda göğsüme yada karnıma yatıp uyuyor. Arada lkarnımdan gelen gürültüleri duyup kıkırdıyoruz. Sonuçta yine bana bağlı ama sadece bel ağrısından kurtuldum. Yatakta kendi başına uyusun istiyorum ama parmaklıklardan atlayacak diye yalnız bırakamıyorum öyle bir kaza atlattık çünkü.. Sanırım bir süre böyle idare edeceğiz:((
Tek gelişmemiz bu değil Perşembe'den beri babamız sayesinde gece emmelerini bırakmaya çalışıyoruz. Hala uyanıp ağlayarak kalkıyor ama baba yanına gidince yatışıp tekrar uyuyor en azından illa emcem diye deli deli ağlamaları kesildi.Hülya'nın bloğunda okudum gece emmeleri bitince deliksiz uyuyacak zannetmeyin diyor. Adaşşımız emmeyi çoktan bırakmasına rağmen hala gece kalkıp annesini istiyormuş biraz moralimiz bozuldu ama bakalım belki bizim sıpa uyanmaz..
Vee 15. ayıyımıza ayrılık ayımıza girdik. Haftaya okula başlıyorum iyi alışmıştım ben evde tosunumla zaman geçirmeye biraz zor gelecek.
Bu hafta tosuna Tudemden 5 tane kitap aldım. Uzun süre ilgileniyor normalde hiç oturtamadığım tosun yarım saat 45 dak. kitaplarla vakit geçiriyor tabi yanında ben olucam anlatacam mutlaka yoksa ''at at '' deyip kıçını dönüp gidiyor.
Bu aydaki gelişmeler neler? Çok uzun zamandan beri başladığımız tuvalet eğitimine destek vermek amacıyla lazımlık, yatak için alez ve alıştırma kilodu aldım. 2 haftadır altını kirlettiğinde '' çişş'' deyip bezini tutarak çişini yaptığını söylüyor. Banyoda klozeti gördüğünde yine ''çişş çişş'' diyerek oranın kullanım amacını belirtiyor birde sifonu çekmeyi öğrendik. oohh küresel ısınma , susuzluk falan dinlemiyoruz. Henüz tuvaletini yapması için erken olduğunu biliyorum. Lazımlığıda zaten koltuk şeklinde aldık ben klozete oturunca oda koltuğuna oturuyor.Ardından onada tuvalet kağıdı veriyorum bezinin üstünden totoyu temizliyor işimiz bitince çöre atıyoruz.Lazımlığın iç kısmı çıkıyor, onu da çıkartıp '' gee gee'' diye gevrek satıyoruz yiyebilene:))
Yerinde bir an durmuyor yorulup ben oturduğumdada elimde tutup çekiştiriyor gitmeyenin vay haline 2 yaş sendromuna erken mi girdik ne? Sürekli ilgi istiyor her çocuk gibi ama babayla bile konuşamıyoruz hemen bağırıp benim konuşun diyor ona dönünce herşey günlük gülistanlik.
Kıskanma huyumuzda yeni başladı başka bebeği kucağıma alamıyorum babayı öpüp sarılamıyorum yaygarayı kopartıyor yanımıza gelip ayırma gibi bir eylem yok uzaktan uzağa bağırıyor.
20'ye yakın kelimesi varken her şeyi'' ıhh ıhh'' diyerek istemeye başladı. çok sık kullandıklarını söylüyor gerisini unuttu mu ne?