14 Temmuz 2011 Perşembe

3 yaş kontrolü


Geçen haftadan beri Tuna feci öksürüyor bende de başladı öksürük.Ben her zaman ki gibi inat edip götürmedim dr.a ama sonunda siteden anneler ciğerine inebilir götürmelisin demesiyle ilk defa hastalıktan sebep dr.a gittik.Hazır gitmişken 3 yaş kontrolümüzüde olduk.

Tuna'nın kontroller dışında dr.z gitmediği halde dr. fobisi var acayip korkuyor. Bu sebepden bu sefer hem eve yakın olması, hem de bayan olması sebeyiyle Gevher hanıma götürelim dedik. Daha önce 1 kez gitmiştik kendisine.

Tuna girmeden önce önce ben girdim konuştum. Dr. fobisinden, başkalarının kendisine ellemesinden hoşlanmadığından bahsettim.Ufak birde senaryo kurduk.

Dr: O zaman ben önlüğümü çıkartayım. Ölçümlerinide babası yapsın dedi.
Ve tosun içeri girdi.
Tuna'ya;

Dr:Şimdi hayvanat bahçesine gidebilmen için sana bir kağıt yazıp vericem. Fili görbilmen içinde önce senin boyunu kilonu ölçmemiz lazım ama bu işi baban yapıcak dedi.
Tuna biraz mızıldansada babamızın ölçmesine izin verdi.Boy 102 cm, kilo 17.400 gr geldi.Sıra ciğerlerin dinlemeye gelince tutuştuk tabii babanın yapacak hali yoktu.

Dr:Şimdi fili görmen için boyun yeterli ama öksürüyorsun. Filler hasta olabilir ciğerlerini dinleyeceğim dedi.

Burada arıza çıktı tabii bir müddet ağladı ellettirmedi. Ama sonunda dr. hanım o kadar yumuşak davranıyordu ki sırtından sonra gögsünü dinlemesine kendi izin verdi.
Kaplanın dişleri bahanesiyle dişlerimizede baktı.

Şükür ciğerleri temiz çıktı.4 yaşına aşımız var hatırlatıldı. Tuvalet eğitimiyle ilgili uzunca konuştuk.Seneyede okula gitmeyince oyun grubu önerdi. Göz kontrolü yapılırsa iyi olacağını ama henüz Tuna'nın hazır olmdığından bahsetti.Evde aktivite mutlaka yapılması gerektiğini söyledi vs. vs.

Kısacası ben bu dr.u çok sevdim sanırım hep ona gidicez artık.

Bu arada bez konusunda bugün 1 adım geri attık. Bezini çıkarıp kilot giyiyor ama çişi gelince bezine yapıp yine kilodu istiyor. Nasıl davranmalıyım bilmiyorum. Çok üzerine gitmek isemiyorum. Aynı durumları yaşayan var mı acaba?

13 Temmuz 2011 Çarşamba

Galiba bezi bıraktık.

Birden bire oldu anlamadım. Dün akşam saatleri itibariyle tosun bezini kendi isteğiyle çıkardı.Şimdilik hiç kaza yaşamadık.Kendisi çişinin geldiğini söylüyor ve yapıyoruz. Sadece yatarken kendine güvenemiyor bezimizi bağlıyoruz. Aman diyeyim dilimi ısırayım.Demekki herşeyi oluruna bırakmak gerekiyormuş. O kadar ay boşu boşuna uğraştım ve uğraşmamam bezi bırakmamızı geciktirdi.İşin aslı çok kolay oldu. Ben sormadan yanıma geliyor. Önce kendim inanmalıyım sanırım:)
Tabii bu çok erken bir yazıda olabilir. Umarım hayal kırıklığı yaşamam..

7 Temmuz 2011 Perşembe

İttire ittire bu kadar olur:))



Gördüğünüz şu iki sıpa var ya benim tosunumu bayağı bir açtılar. Dışarıda eteğimin dibinden ayrılmazken 1 haftadır çocukların arasına girmeye başladı. Gerçi hala ilk dakikalarda adapte olamıyor, herkes onun önemsediği oyunu oynasın istiyor ama yinede çok yol katteddik.
Sabah akşam parkta olmasına rağmen acaba çocuğum asosyal mi olacak deyip duruyordum.Şükürrrr.





4 Temmuz 2011 Pazartesi

Bu posta yazı yok



Benim çiğbörek gözlü oğlum büyüdü. Ne bileyim artık tarifde edemiyorum. Bir olgunluk geldi tosunuma, arada arıza çıkarması olsada boyundan büyük laflar ettiğide çok oluyor.
Yok ya yazmıyacağım herkes kendi oğlu-kızına bakınca benim hissettiklerimi biliyor nasılsa.Birilerinin beni anlaması ne güzel.



Büyümüş mü teyzeleriii??

28 Haziran 2011 Salı

kısa kısa gelişim yazısı 2

3 haftadır bakıcı teyzemizin oğlunun düğünü sebebiylen babanemizle beraberiz. 3 haftadır kendimi çocuksuz hallerimde buluyorum eve erken gelme telaşesi olmadan , kızlarla dilediğince vakit geçiren, yorgun olduğumda istediğim saatte uyuyayabilen bir pozisyonda olmak gerçekten güzelmiş ihtiyacım varmış.
Sadece son bir kaç gündür tosun sürekli benimle vakit geçirmek istiyor bir tek o bu durumdan rahatsız galiba. Bu ara onun için idol oldum sanırım. Benim her yaptığım doğru, babaneninkiler hep yalnış oluyor.
Durduk yere artık '' benim annem güzel annem..'' diye başlıyor ninniye. Artık ağlamıyor ben söylerken.Babaneyle aynı sözleri söylememize rağmen ,
-Hayır sen söyleme sen hep yalnış söylüyorsun diye kızıyor.
Ya da oyun oynarken, kitap okurken hep ben doğru yapıyorum babane yalnış.

Bazen ikimizin konuşmasına girince babanemiz,
- Sen konuşma,senin ifaden önemli değil, niye karışıyorsun diye haşlıyor kadıncağızı.
Bu ifade sözcüğünü nerden duyduysa artık.Bu durum tabii ben eve gelince oluyor. Ben yokken çok haşır neşirler.

Geçen gün yatarken,
_ Anne ben senin karnının içinde uyumak istiyorum dedi.Ne olduğumu ne hissettiğimi bilemedim.Karnımın üstüne yattı kene gibi yapıştı.

Dün babamızı makarna yerken görünce hemen öğüt verme moduna geçti.
_ Baba makarna yememelisin. Makarna yersen kakayı yapamazsın. kaka yumuşak olmaz.

Bugün babanesi dışarı çıkarmak için beklerken mutfakta elma atıştırıyoruz. Bizden yemeği kesti bizim ki;
_ Anne boşu boşuna benim işim geç kalıyor. Benim hemen dışarı çıkmam lazım.
( İşide dışarıda top oynayacak)

Bunun dışında hala geceleri ayakta sallanarak uyumak istiyor, biz hala direniyoruz.
Hala çişimizi söylemiyoruz,bezini çıkarmakta direniyor.
Hala makarna, pilav yiyor, sebze yememek için on takla atıyor.
Hala parkta çocukların bulunduğu ortama çok zor giriyor,kene gibi yapışıyor.

Kuzum büyüyor işte , büyüdükçe bakıp bakıp gurur duyuyorum oğlumla,yaşattıkları ve yaşatacaklarına...

13 Haziran 2011 Pazartesi

Kısa kısa, minik gelişim yazısı

Fiziksel büyümesi yavaşladı. Nerdeyse 5 aydır hiç kilo almadı. 4 aydır hiç uzamadı. Bu ay 1 cm uzamış şükür.. Her geçen gün yeni davranış değişikleri görmüyoruz tabii. Ama ufak tefek farklılıklar var tabii..

Biraz destek yardımıyla ayakkabı ve pantolon giyebiliyoruz mesela.. Çıkarmak her zaman kolay olmuşken..

Artık daha bir erkek oğlum hep koruma iç güdüsü içinde. Sürekli bana sarılarak ''Anne seni hiç bırakmıyacağım, seni hep koruyacağım'' diyor. Büyümüş benim oğlum ben farketmeden...

Doğum günü süslerini bozmasın diye salondan çıkarmak isteyen babanesine '' Burası bizim evimiz sen çık'' demesi.. Babaneye bağırdı diye değilde, kendini savunması.. gururum okşanıyor işte.




Bu arada çok duygusal benim oğlum. Yatarken '' benim annem güzel annem beni al kollarına..'' diye başlayan ninniyi söylerken içli içli ağlamaya başlıyor. Çok üzülüyormuş ben bunu söylerken güzel oğlum..

Parkta oynarken 3 . bir kişiyi kabul etmekde çok zorlanıyor.Birine kafayı taktımı hep onunla oynamak istiyor benim bencil oğlumm.

Ne? Nasıl? Neden? neden? neden? Sürekli ama sürekli benim öğrenmeye aç oğlum..

Şu sıra büyüme ve büyütme konusunda kafam daha rahat bazen fazla evham yapıyorum. Umarım bu arada sana olumsuz kalıcı izler bırakmıyorumdur oğlummm.

5 Haziran 2011 Pazar

Ortaya karışık..



Son haftalarda iyi gezdik tosunla..



Çiğli'de düzenlenen Türk Hava Kuvvetlerinin 100. yılı şerefine yapılan uçak gösterisine..



Yeğenimizin tiyatrosuna..



Babamızın koçtopluluğu şenliğine basket maçına..( 3. oldular)


Güzel ama yine yorucuydu. Pancar gibi ızardık bugün ama ben müthişş keyif aldım.