20 Ocak 2009 Salı

Tuna'ın ilkleri ve dönüm noktaları





* 21 mayıs 2008 dünyaya gözlerini açtın.
* 3 haftalıkken ellerini ağzına götürmeye başladın.
* 4 haftalıkken başını kontrol etmeyi öğrenmiştin.
* 2 aylık : 18.07.2008 saat 06:00 oğlum yataktan ilk uçuşuna geçti. 1 aylıktan beri yüz üstü yatan oğlum sürünerek yataktan kendini attı alnı biraz şişti.
* 6 haftalıkken anneyi tanımaya , gülümsemeye ve sesleri dinlemeye başladın.
* 3 aylık: 25.08.2008 artık sesli gülmelerede başladın.
Anneden alıntılar:
Yaklaşık 3 haftadır bize gülümsüyor, elimizi ve bizi takip ediyor.Yatakta kurbağalama ileri gitmeye başladı. Bugün park yatağında dönencesini 1 saate yakın izleyerek yattı. 1 gün önce babası'' boşu boşuna aldırdın '' diye kızıyordu. Aslan oğlum benim. Cıvık olan kakası koyulaştı''

* Tam zamanını hatırlamıyorum sanırım 3,5 aylıktın ellerini kaybediyordun bulunca tekrar sevinip kavuşturuyordun.
* 7 haftalıkken değişik sesler çıkarmaya çalıştın halen susmuyorsunn.
* 3 aylık: ellerini izleyip onları birleştiriyorsun.
* 3 ay 25 gün: 18.09.2008 yüzüstü dönebiliyorsun.
* 4 aylık: 25.09.2008 bereber '' peek - aboo'' oynuyoruz(cee ee)
* 4 aylık: 27.09.2008 aynadan hoşlanmaya başladın tepki veriyor gülümsüyor acaba karşındakinin kendin olduğunu biliyormusun?
* 4 aylık: 30.09.2008 destekli çok rahat oturuyorsun.
* 4,5 aylık: 01.10.2008 yüzüstüden sonra şimdide sırtüstü dönmeye başladın alt değiştirmelerimiz zorlaşıyor.
* 4,5 aylık: 02.10.2008 Sana ''tuna '' diye seslendiğimizde dönüp bakıyorsun.
* 4,5 aylık: 03.10.2008 ilk elma suyunu içtin daha 4,5 aylıksın sadece tatları tanı diye veriyorum.
* 4,5 aylık: 16.10.2008 altını açar açmaz ayaklarını yakalıyorsun.
* 5 aylık : yavaş yavaş emeklemeye çalışıyoruz.
* 5.5 aylık: tam tarih hatırlamıyorum ilk dişlerimizi patlattık mısır mı patlatsak ne?
* 5,5 aylık: 05.11.2008 Elin zaten ağzından çıkmıyor şimdide ayaklarınamı başladık?
* 5,5 aylık: 18.11.2008 artık emekliyoruz ama sürünerek.
* 6 ay 11 gün: 12.12.2008 bir yerlere tutunarak ayağa kalkıyoruz.
* 7 aylık baş parmak ve işaret parmağını kullanıyorsun artık öğrendiğime göre insanları hayvanlardan ayıran en önemli özelliklerden biri ve önemli bir dönüm noktasıymış.
* 7 aylık: 28.12 2008 oğlum artık baba diyor.
* 7.5 aylık ayağa kalktığımızda sıralanıyoruz.
* 7, 5 aylık 3 ocak 2008 üst dişlerimizde patladı yalnız bu sefer çok zordu 3 gün ateşlendik.
* 7. ayın dolmak üzere dilini damağına yapıştırıp ''tak tak'' sesler çıkarıyorsun.
* 7,5 aylık:19.01.2009 oğlumun amcasını aldığı Winnie Pooh' su var. Bugün oğlum hani nerde pooh'un dediğimde arkanı dönüp ona elledin.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Esra ne güzel yazmışsın.Ben bu kadar ayrıntılı not almamıştım.pişman oldum şimdi.Bak Tuna'nın düştüğünü de unutmuşum.Ben de 39 günlükken Ada'yı düşürmüştüm,ne panik yapmıştım.Şükürler olsun ki çok çok harika bir 3 yıl geçirdim oğlumla,darısı başına diyorum...

Ömer Tuna dedi ki...

doğduğundan beri kısa kısa notlar alıyordum işe yaradı insan çok çabuk unutuyor bazen fotoğraflara bakıyorum burda kaç aylıktı diyorum Tuna düştüğünde hiç ağlamadı ama ben çok korktum Murat diyor '' resmen şoka girmiştin ne dediğini bilmiyordun'' Şimdide en büyük korkum sürekli bir yerlere tırmanıp dikiliyor geriye kafa üstü betona çarpar diye yüreğim yerinden oynuyo sürekli peşindeyim. Eee siz dönüyorsunuz? Sen iyimisin bari bulantın geçip dönseydin