28 Nisan 2009 Salı

Her bebek emek ister.

Sonunda Büşra'nın önerdiği ve bloğlarını sık sık takip ettiğim annelerinde elinde olan kitaplarımız elimize ulaştı. Harika çocuk nasıl yetiştirilir? çocuğunuza sınır koyma, ve kendi başına düşünen çocuklar yetiştirmek.




Kitapların isimleri oldukça iddalı oysa ki benim hiçbir zaman öyle bir iddaam olmadı.Bu salıvermekte değil tabii anne olarak elimden geleni yapıyorum sanırım. Ama bu kitapları okuyunca insan biraz kendini yetersiz hissediyor. Çünkü kitapta bahsedilen bir çok kriterler size, bebeğinize ya da evinize uymuyor.Örneğin Akıllı bebekler akademisindeki bir çok oyunu Tuna'ya uygulayamadım.Harika çocuk nasıl yetiştirilir? Ev düzenini nasıl ayarlayacağım bir muamma, toptan evde bir devrim yapmak gerek ki ben kitabı alasıya oda alındı, düzenlendi. Bende oturma odasını Tuna'ma göre düzenlmeye karar verdim. Ne zaman ve nasıl bilemiyorum. İnsan kirada oturunca eve bir şey yapasıda gelmiyor.
-Ne yapcaz o zaman?
-Yaratıcı olucaksın?
-Eee peki o yok ki bizde?
-O zamanda işte böyle yaratıcı anneleri bloğundan seçmeler yapıcaksın.
en azından sende olmayan yaratıcılığı oğlna aşılayabilirsin.( bence yinede çok iddalı oldu.)
Bu sebeplen kolları sıvadık.Asya'nın annesinin yaptığı kitaplardan görerek bizde kopya etmeye karar verdik. Henüz kitap sayfalarını kaplama aşamasındayız.
Bunun dışında anne ne mi yapıyor? Çok geç kalmış olmakla birlikte hiç bir zaman geç değildir mantığıyla Akıllı Bebekler akademisindeki ABA Sözel Mantıksal Programı ve matemaatiksel mantıksal izlenceyi uygulamaya bşladık. ne kadar etkili olur bilemiyorum ben vereyimde bakalım Tosunum alacak mı?




Bu arada hafta sonu ne mi yaptık? Bu sefer biz evdeydik ama misafirlerimiz var dı?
Bir başka gelin kızımız vardı. Zeynep.. Bu ismi Murat'da bende çok seviyoruz.
Arzu ve Sezen arkadalarım geldiler ama bi damlacık oldu ziyaretleri.





Tosunuma bir kitap daha aldım. Şu anda yumurtalarından kitabı okuyamıyoruz.


Hiç yorum yok: