14 Temmuz 2011 Perşembe

3 yaş kontrolü


Geçen haftadan beri Tuna feci öksürüyor bende de başladı öksürük.Ben her zaman ki gibi inat edip götürmedim dr.a ama sonunda siteden anneler ciğerine inebilir götürmelisin demesiyle ilk defa hastalıktan sebep dr.a gittik.Hazır gitmişken 3 yaş kontrolümüzüde olduk.

Tuna'nın kontroller dışında dr.z gitmediği halde dr. fobisi var acayip korkuyor. Bu sebepden bu sefer hem eve yakın olması, hem de bayan olması sebeyiyle Gevher hanıma götürelim dedik. Daha önce 1 kez gitmiştik kendisine.

Tuna girmeden önce önce ben girdim konuştum. Dr. fobisinden, başkalarının kendisine ellemesinden hoşlanmadığından bahsettim.Ufak birde senaryo kurduk.

Dr: O zaman ben önlüğümü çıkartayım. Ölçümlerinide babası yapsın dedi.
Ve tosun içeri girdi.
Tuna'ya;

Dr:Şimdi hayvanat bahçesine gidebilmen için sana bir kağıt yazıp vericem. Fili görbilmen içinde önce senin boyunu kilonu ölçmemiz lazım ama bu işi baban yapıcak dedi.
Tuna biraz mızıldansada babamızın ölçmesine izin verdi.Boy 102 cm, kilo 17.400 gr geldi.Sıra ciğerlerin dinlemeye gelince tutuştuk tabii babanın yapacak hali yoktu.

Dr:Şimdi fili görmen için boyun yeterli ama öksürüyorsun. Filler hasta olabilir ciğerlerini dinleyeceğim dedi.

Burada arıza çıktı tabii bir müddet ağladı ellettirmedi. Ama sonunda dr. hanım o kadar yumuşak davranıyordu ki sırtından sonra gögsünü dinlemesine kendi izin verdi.
Kaplanın dişleri bahanesiyle dişlerimizede baktı.

Şükür ciğerleri temiz çıktı.4 yaşına aşımız var hatırlatıldı. Tuvalet eğitimiyle ilgili uzunca konuştuk.Seneyede okula gitmeyince oyun grubu önerdi. Göz kontrolü yapılırsa iyi olacağını ama henüz Tuna'nın hazır olmdığından bahsetti.Evde aktivite mutlaka yapılması gerektiğini söyledi vs. vs.

Kısacası ben bu dr.u çok sevdim sanırım hep ona gidicez artık.

Bu arada bez konusunda bugün 1 adım geri attık. Bezini çıkarıp kilot giyiyor ama çişi gelince bezine yapıp yine kilodu istiyor. Nasıl davranmalıyım bilmiyorum. Çok üzerine gitmek isemiyorum. Aynı durumları yaşayan var mı acaba?

3 yorum:

annesininmimosu dedi ki...

benzer yönleri var canım bizim yavruların.yiğit de yabancıların kendisine dokunmasından hiç hoşlanmaz.iyimi kötümü bilmiyorum..
doktorunuzu bende sevdim.ne anlayışlıymış.
4 yaşında ne aşınız var acaba.biz özel aşılar dahil hepsini yaptırdık.acaba bişeymi atladık diye soruyorum
wc konusunda yiğit 2 yaşında öğrendi ama şöyle 5-6 ay önce 1 aylığına geri dönüşümüz oldu.ben bilgisizlikten kızdığım bile oldu.ama hiç kızmamanı tavsiye ederim.ısrar etmeklede olmaz.zamanı gelince bağlama dediği gibi gene başlama diyecektir.arada hafif sen rica edeebilirsin ama..
sevgiler

Aslıhan Kaplan Bayrak dedi ki...

Maşallah Tosuncuk gerçekten tosunmuş anlaşılan. ;))
geçmiş olsun. tez zamanda iyileşirsiniz inşallah...

Ömer Tuna dedi ki...

Merhabalar;
Bu dokundurmamanın iyi olduğunu düşünüyorum bazen çünkü gelen geçen öpmeye çalışıyor. 4 yaşında su çiçeğinin 2 dozu varmış. Koruyuculuğu 1 aşının varsa yaptırmasak dedim ama genelde koruyuculuğu bitiyor dedi.
Yok geçen seneden sonra hayatta kızmam.

Aslıhan kilomuz kof biraz çok sağlıklı beslendiğimizi söyleyemem ama en azından hiç yemeyen bebeklerden değil sevgiler